Kolibrislottet

onsdag 18. august 2010

Denne leser jeg på flere statusoppdateringer på facebook:

"Jeg har bært et barn i min kropp. Jeg har mata og trøsta mine barn ved mitt
bryst. Min kropp er ikke perfekt, men når jeg ser meg i speilet er jeg
lykkelig, for jeg ser en mor, og det finnes ikke noe større stolthet
eller lykke."
 Det finnes så mange slike statusoppdateringer på facebook, om lykkelige foreldre som har verdens beste barn eller lykkelige mennesker som har verdens beste mamma, pappa, søster eller bror. Koselig det! Men, jeg tror ikke helt på utsagnet øverst..er i hvertfall ikke det første som slår meg om morgenen når jeg har våknet etter en slitsom natt pga storesøster som gråter pga en drøm og lillebror som finner ut at han er sulten fire ganger i løpet av natten- nei, ikke alltid er jeg en lykkelig mor, særlig ikke når posene under øynene er blitt til 140 kilos Berganssekker...

1 kommentar:

  1. Her traff du spikeren godt Guro.....
    Hverdagene er ikke beskrevet i statusoppdateringene, bare festdagene.....også er det bare å jobbe mot at det blir flest av festdagene. Det kreves litt tid.....og tålmodighet:-)

    SvarSlett