Kolibrislottet

lørdag 30. oktober 2010

"Mamma, jeg skal bare rydde vekk smokken litt!"


Jaja, smokkekampen er i gang! Vesla er så glad i smokken sin, ja hun er så glad i smokken sin at det nesten gjør vondt. Men hun har bestemt seg for at Kaptein Sabeltann mye mer har behov for disse smokkene, så alle smokkene blir sendt til han rundt treårsdagen. Heldigvis har vi kake å friste med når dagen kommer liksom..
"mamma jeg vil ha smokken min!"
-"neimen, skal du sove nå da Aida Marie?"(den er grei å bruke, for vi har en klar avtale med vesla)
"nei, jeg skal bare hvile litt"
- "ja men du kan hvile uten smokken du"(søren heller, håper hun klarer å hvile uten den proppen)
-"åja.."
"mamma, jeg tror jeg må rydde vekk smokken!"
-"jaha?"(tenker:ooooooki?)
*stillhet*
"smokken ville ikke være alene"
-"neivel?"(nå vet jeg at slaget er tapt..personifisering av objekter til vesla ender alltid med at objektet vinner!)
"jeg legger heller smokken der i kurven jeg"
*stillhet*
- og vips finner jeg lurejenta under kjøkkenbenken med den etterlengta smokken i munnen!

ja,ja..Kaptein Sabeltann..du har en last snart på vei!

3 kommentarer:

  1. hihihi herlig :) Nias har aldri brukt smokk,men har klart å mase seg til en egen nå som Lukas bruker smokk :) Men Nias bruker den bare når han leker "baby" :-)

    SvarSlett
  2. ja, vi det er forskjell på disse barna..lillebror er ikke noe glad i smokken. Men vesla blir liksom ikke hel uten. Merkelige greier! Grugleder meg til å kvitte oss med den helt..da har jo jenta min blitt skikkelig stor haha

    SvarSlett